Джерело: https://pixabay.com/en/hand-mobile-note-list-embassy-859514/

Ти  вже не раз читав у статтях, що потрібно створювати різні списки, чи то покупок, чи справ які потрібно залагодити. Проте надалі пишеш їх тільки по “великих святах”, коли кількість пунктів надто велика і уже не поміщається в голові. Чому ж ми ними нехтуємо? 

Здається, що про все пам’ятаєш та коли заходиш до магазину, то забуваєш купити найважливіше. Часто не хочеться  зібратися з думками і виділити кілька найважливіших пунктів, мовляв, “вирішу по ходу в магазині”.  Або ж тобі  просто не зручно, не маєш листка і ручки, чи додатку на смартфоні. А дарма. Набагато легше занотувати і вже не думати ,що купити, повертаючись додому. 

Давайте розберемося, чому такі необхідні списки покупок:

  1. Економія часу. Витративши 5 хвилини на нотування, не бігаєш розпорошений по магазину, постійно про щось згадуючи. До того ж, не мусиш додатковий раз іти за покупками  бо щось забув придбати.
  2. Економія грошей. Знаємо на якому високому рівні маркетологи працюють з нашою підсвідомістю (в якому порядку розкласти  товар, зробити яскраве освітлення,  ввімкнути потрібну музику, та як спокушати наших дітей). Правильне плаування та складання списку допоможе тобі  стриматися перед придбанням чогось непотрібного . З власного досвіду можу сказати, що  всі найнепотрібніші покупки були зроблені з поспіхом, необдумано. І тоді за деякий час потрібно позбуватися тих зайвих речей: дарувати, продавати, викидати……а це ще додаткові витрати часу. До того ж часто шкодуєш викинути якусь річ бо вже заплатив за неї гроші, і що ще гірше, вона залежується вдома і ніхто нею не користується.
  3. Планування. Підсвідомо складаючи список, починаєш планувати : чи запрошуватимеш гостей у неділю, що потрібно взяти у подорож, що подарувати на день народження подрузі. Якщо твої плани розділяються на декілька магазинів, то завчасно можеш визначити свій маршрут, куди піти в першу чергу, а що залишити на кінець.
  4. Відсутність стресу. Ти нічого не забудеш купити і це збереже твій спокій. Важливо перед тим, як іти до каси ще раз переглянути список.
  5. Все під контролем. Якщо записувати кількість купленого, ціни, дати покупок, то можна прослідкувати  скільки ж , наприклад, м’яса тобі потрібно на тиждень. Теж можна порівняти ціни в різних магазинах. А якщо ще й зберегти  чек  на дорогий товар,  то при потребі можна буде повернути непотрібну річ.

Проте список буде насправді корисним якщо його правильно скласти. Як це правильно?

  1.  Мобільна аплікація. Я користуюся  програмою Trello. Вона дозволяє створювати різні списки, об’єднувати їх, категоризувати, додавати до них учасників, які теж зможуть редагувати перелік( не тільки у тебе є ідеї що потрібно купити чи зробити, твої члени сім’ї теж можуть брати участь). Також для мене є зручною можливість додавання фото(фото чеку, тоді не мушу його зберігати, при умові, що товар повсякденний). Бачимо  приклад невеликого переліку в програмі Trell0.
  2.  Перегляд акцій вдома. Я стараюся завчасно вдома переглянути знижки які будуть в тому чи іншому магазині, оцінити їх без поспіху, і вибрати те, що справді вигідне і потрібне. На основі цього далі планую, що готувати і, відповідно, що ще треба купити  (часто таке планування економить гроші). В іншому випадку купляємо те, що є в списку, і ще десяток  акційних товарів, тоді витрачаємо більше грошей і додаємо  собі роботи ( бо ще ж треба зготувати).
  3. Категоризація. Набагато зручніше посортувати продукти по категоріях, овочі та фрукти, молочне, крупи, м’ясо…
  4. Карта магазину. Якщо це вже давно знаний магазин, можна для себе створити його карту, тобто,що де знаходиться. Також розробити маршрут, за яким будеш іти. Нижче зображений приклад карти одного із магазинів.

  1. Пріоритезація. Завжди в списку є більш чи менш пріоритетні товари, можна їх певним способом відзначати( наприклад ставити  «!» біля назви товару який є обв’язковим ). Тоді буде зрозуміло, якщо кукурудзяних паличок в магазині нема і «!» в списку не стоїть, то їх можна пропустити.
  2. Постійність. Рекомендую записувати поступово протягом тижня, а не в останні хвилини перед походом в магазин. Тоді точно нічого не забудеш.

Насправді на початку буде не все так легко і часто в кошику з’являтимуться товари, яких не було у переліку, проте з часом ставатиме краще. Найголовніше те, що змінюватиметья у свідомості. Щоразу детальніше вдаватиметься запланувати. Та при кожній  наступній покупці не записаного обдумувати будеш набагато краще. Успіхів у плануванні!