Останнім часом все дуже швидко міняється, світ летить вперед швидше ніж ми встигаєм це усвідомлювати. Інновації з кожним днем викидають з нашого життя привичні речі, і впроваджують щось нове. Проте не всі сучасні практики однаково корисні для наших гаманців. Тоді коли всі говорять про нові й сучасні методи оплати, реклами чи нові девайси, напевне не менш важливо розуміти які приховані загрози вони в собі несуть. Я в жодному разі не пропоную від чогось відказуватись, але думаю, що знаючи про різні уловки, ти зможеш зменшити їх вплив на тебе.

Оплата дебетовою чи кредитною картою

Безумовно пластикова карта принесла в наше життя безліч зручностей, ми більше не носимо з собою стоси готівки, в наших кишенях рідко дзвенять копійки, та й гаманець, як такий вже не дуже й треба. Але чи тільки одні плюси від такого спрособу розрахунків? Дослідження показують, що ні! Багато різних не залежних між собою досліджень показали, що розраховуючисль картою ми тратим зазвичай більше, а кредиткою, ще більше! Чому так? Зазвичай це пов‘язують з певними внутрішніми переживаннями і емоціями які ми відчуваєм коли платим картою чи готівкою.

  • Оплачуючи готівкою, людина окрім радості та ейфорії повязаної з набуттям чогось, також відчуває певну втрату віддаючи гроші. У випадку з оплатою картою все відрізняється.
  • Платячи кредиткою ми отримуєм задоволення кілька разів, а сплачуєм тільки раз, вкінці, тому психологічно відчуваєм менше розчарування.
  • Оплата і відчуття втрати часто сильно розірвані в часі, так як сплата кредитки може бути через кілька тижнів чи навіть місяців після самої покупки.

Як з цим боротись? Перш за все, якщо це не складає додаткових труднощів, плати готівкою там де можна потратити більше ніж планується. В першу чергу це стосується саме покупок в продуктових магазинах та торгових центрах.

Також для себе бачу ще один дуже ефективний спосіб – записувати витрату одразу після покупки! В момент списування видатку, приходить усвідомлення ціни покупки. Ось чому я свідомо ігнорую можливості автоматичного імпорту витрат з смс чи онлайн банкінгів, а стараюсь всі витрати записувати руками.

В готівки також є один дуже суттєвий недолік, а саме – її можуть вкрасти, чи її можна загубити. Тому якщо все таки ти надумаєш більше використовувати cash, то варто брати з собою стільки скільки тобі потрібно, а за дуже дорогі покупки розразовуватись карткою.

Онлайн реклама та різного роду мандрування інтернетом в пошуках цікавих знижок

Будь-яка реклама має на меті спокусити коритувача на покупку речі чи послуги, що рекламується. Я думаю сьогодні від реклами не втекти, та й навряд чи варто, проте не помішає розуміти кілька простих правил.

  • Часто метою реклами є видати бажане за дійсне. Ось тому навколо так багато реклам з красивими дівчатами, дорогими машинами, і т.д.
  • Реклама тим успішніша, чим менше часу мине між її показом та самою покупкою. Старайся не спішити, і якщо ти бачиш щось цікавеньке, чи може якусь акцію, зроби паузу і дай собі час подумати.
  • Не недооцінюй впливу реклами на себе. Це потужний інструмент, який працює так, щоб змусити тебе самого захотіти. Тому часто ми і не задумуємся, що купуєм прорекламовані речі. Сам подумай – що ти купиш в магазині, якщо на одній полиці стоїть дві речі, одна знайома до болю, а іншу ти бачиш вперше? Рідко хто стане порівнювати їх склад чи шукати відгуки в інтернеті, частіше просто купить те, що він вже бачив.
  • Бездумне мандрування інтернетом в пошуках знижок чи цікавеньких штучок – напевне самий простий спосіб, як потратити гроші а потім вже поняти чи дійсно тобі це треба чи ні. Тут поєднується кілька різних впливів – реклама, не завжди адекватні скидки, безготівкова оплата. Старайся ще офф лайн визначитись, що ти плануєш купити, а тоді приступити до пошуків в інтернеті, а не навпаки.

Акції

Акції це круто! Але тоді коли це дійсно акція. Дуже часто під чудовим цінником з написом -60%… немає нічого обгрунтованого. А деколи вивіски в стилі «розпродаж старої колекції» і т.д – це частина дизайну магазину і по суті ніколи не зникають.

Якось я натрапив на бірки в магазині, де -50% були просто надруковані, і на них поле для вписання ціни. Тобто мови про стару ціну навіть не було.

Заохочую завжди перевіряти чи дійсно ця так звана акція є дійсно, хоч трошки акцією. З моїх спостережень, акція в локальному магазині, це в кращому випадку ціна з інтернету, дешевше поки що я не зустрічав.

 

Висновки

Сучасність рядом з насправді сильним зростом добробуту людей, принесла певні загрози, консумпціонізм – шопоманія це вже не якась західна видумка, а часто густо хвороба. Проте, ще частіше ми страждаєм на просте і банальне невміння тримати свої гроші в кишені. Не рідко це повязано з тим, що ми не задумуємся, що і як купуємо. Варто розуміти які маркетингові «тріки» люди використовуються проти нас, і тоді можливо вдасться зменшити їх вплив на нас. Не подумайте, що я параноїк, просто я розумію на скільки я є маленький порівняно з гігантською індустрією, яка витрачає направду міль‘ярди доларів для того, щоб винайти спосіб який заставить мене купувати більше.